BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 13 July 2011

When One Door close another door is open......

hmmm.. aku baru jer dapat berita dari suami aku, dia nyer projek tak jadi ujung minggu ni.. dia baru jer excited nak g wat job tu.. last minute kawan dia ckap tak jadi plak.. sian plak aku ngan dia.. sebab tu aku suka kalo dia amik deposit awal2.. macam ni senang2 jer org nak tarik balik.. tapi takpela...

aku bgtau dia jgn riso, pasti ada hikmahnya.. rezeki ada di mana2..janji kita yakin dan tawakal pada Allah swt.. aku yakin semua benda yang terjadi kat kita pasti ada hikmahnya walaupun benda yg berlaku tu adalah perkara yang buruk.. tiada yang sia-sia.. aku teringat satu benda yg aku penah baca dulu..

"Allah hadiahkan kita matahari waktu pagi..kita heppy sangat.. tetiber Allah turunkan ribut dan hujan di tengahari.. kita sedih n kita tertanya2 naper jadi gitu.. rupa2nya baru kita tau yang Allah nak hadiahkan kita pelangi selepas itu...."

Aku tau suami aku tabah..aku tau benda ni small matter jer sbnrnya.. cuma tak penah jadi gini kan.. last minute cancel.. mungkin lepas ni dia kena be careful and kalo leh minta deposit awal2 walaupun dgn kawan sendiri.. kita tak tau kan apa nak jadi kan... mungkin his door close but mine is open.. mlm tadi aku dapat job Research Assistan lagi.. tolong biras aku Prof kat UKM.. walaupun mengantuk tapi takpela.. dapat gak RM150 untuk job 3 jam.. sapa nak bagi kan.. Alhamdulillah.. rezeki Allah untuk kami sekeluarga.. actually aku ngan husband aku ni duk sibuk kumpul duit dengan part time.. yelaa.. memandangkan kami ni nak p cameron 2 minggu lagi, beday anak lagi 3 minggu and untuk belanja raya.. hehehe.. Ahad ni aku ada job RA lagi.. alhamdulillah..  aku plan nak blanja dia skit.. lagipun dah byk dia berkorban utk kami.. dia pun sian gak kena teman aku n jaga anak sementara aku wat part time.. dahla siang dia penat kejer..

Hmm.. tu my dear husband.. don worry k.. i will always support u no matter what.. hidup ni bagai roda.. n kalo hidup ni tiada cabaran tak ker boring.. cuma aku berdoa aku dan suami aku dapat menghadapi setiap cabaran dan dugaan tu... Allah takkan uji seseorang itu di luar kemampuannya.. betul tak?? so aku tau he can handle dis..

Abang...

Kita tunggu sahaja 'pelangi' kita yang bakal datang k... luv u!!

3 yang satu kepala ke tak satu kepala??:

syuha said...

Assalamua'laikum.

ALLAH takkan beri sesuatu diluar kemampuan hambaNYA. (^_~).

Alhamdulillah, DIA nak eratkan hubungan kita dengan DIA, jadi DIA hadiahkan ujian buat kita. Best kan ada ALLAH?

Semoga kita dalam jagaan dan kasih sayangNYA sentiasa.

sayang akak.

mimie said...

go~go..chayok! akk boleh punyalah :)
hepy bufday utk baby boy ek

oops_aku said...

hehehe.. tima kasih syuha n mimie.. malu I!