BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday 13 June 2011

Demonstrasi dan mimpi ngeri..

Aku dengar2 citer yang akan ada satu lagi demonstrasi pembersihan di Kuala Lumpur Julai ni..aduss.. kecoh lagi ler gamaknya..tapi apa yg aku nak bawak kat korg ni adalah pasal citer mimpi ngeri aku baru2 ni..aku mimpi umah aku diserang leerr...kira negara kita ni kena serang ngan org yg merusuh..aku kelam kabut pack barang anak aku..aku sempat amik pampers 2,3 dan baju dia sepasang..waktu tu aku dgr jiran-jiran aku dah menjerit ketakutan, ada yg kena rogol dan lain2..aku lari ngan mak aku (yg tengah sakit tu) dengan akak aku.. waktu tu abah aku dan laki aku ntah ke mana.. hati aku sedih sangat pkir apa aku nk bagi anak aku mkn kalo dia lapa nak susu.. aku pk mana laki aku.. sedih giler.. kami lari pelan2 ikut belakang n trus masuk hutan.. sedih wooooooo!!!!!!! aku rasa mcm hati tak tenang, kelam kabut, riso pk org tersayang..n paling kesian anak aku yg tak tau apa2 tu.. tetiber aku terkejut dari tido..aku bukak mata n aku tgk aku kat umah aku dan disebelah aku anak aku tgh relaks tido dgn nyeyaknya.. aku tgk laki aku duk terlelap depan tv.. alhamdullah.. aku lega giler yang sumer tu adalah mimpi aja.. aku lega negara aku masih aman n kita semua leh pegi kejer mcm biasa.. anak aku masih leh minum susu dengan aman.. dia takkan kelaparan InsyaAllah.. aku terus bangun kejutkan laki aku..tutup tv..suh dia msuk tido.. aku lega sangat semua tu mimpi.. bila aku dengar org nak wat demonstrasi gini aku jadi sedih... naper kita kena didik org kita ke arah perkara yang bakal menganggu ketenteraman jiwa kita sendiri.. memperjuangkan sesuatu yg kita sendiri tak betul2 kaji dan paham..adakah perjuangan kita itu adalah perjuangan peribadi seseorang sahaja.. aku rasa banyak medium kita leh sampaikan apa kita rasa.. jgn kita gadaikan keamanan hidup ini demi ketidaksabaran dan nafsu amarah semata2.. aku nak warisi 'keamanan' yang aku kecapi ni untuk anak aku.. aku taknak dia nanti nak pegi sekolah pun takut atau tgh2 kejer kena tembak plak.. tak kisah ler apa ideologi politik kita sekalipun, pikirla panjanggggggggg sikit.. jgn kita ingt operasi 'BERSIH' kita sekarang tu takkan meninggalkan 'KEKOTORON' pada masa akan datang..malah kekotoron nyer mungkin lebih dasyat dari kebersihan itu sendiri.. apa yang pasti, aku tidak mahu mimpi ngeri aku jadi kenyataan... mampukah aku????

do click here..

http://www.mazidulakmal.com/2009/08/gambar-demonstrasi-mesti-tengok.html

0 yang satu kepala ke tak satu kepala??: