BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday 7 January 2012

Dugaan Allah - episod 2

lama gilerr baru nak sambung episod dua. Kalo org tgk drama bersiri mesti dah lupa dah episod pertama citer macamner. Anyway, aku nak citer gak.....

dah hampir dua jam lebih aku tunggu suami aku kat emergency tu.. tetiber ada announcement panggil waris suami aku utk masuk dalam wad separa kritikal tu. Aku pun sepantas kilat pergi. Aku tyer nurse kat ctu maner katil suami aku. Bila dah juper aku cuak gler bila tgk ramai btl doktor keliling suami aku. Bertambah sayu lagi ati aku bila badan suami aku dipenuhi wayar mcm2. Dia nampak begitu resah gelisah.  Doktor tanya aku apa yg jadi sblm tu.. au pun explain. Dktr cakap suami aku diabetic dia x terkawal sampai dia jadi gitu.. lepas dia xplain memacam aku mtk izin juper laki aku.. doktor pesan jgn nangis depan dia takut dia rasa lagi sedih.. aku pun lap airmata aku yg mengalir macam air paip tu.. sebak aku tgk laki aku waktu tu..dahla dktr kata dia unstable at that time.. aku sedih sangat.. aku peluk dia.. aku cium pipi dia berulang kali.. aku bisik kat telinga dia yang aku sayang sangat kat dia n aku mtk maaf kalo aku ada wat silap kat dia... dia angguk mcm dia dengar n sedar apa aku cakap... aku terasa mcm dunia ni nak end bila tgk keadaan dia gtu.. lemah lutut aku.. terasa hilang separuh benda dalam hidup aku bila dia jadi gtu... bila doktor nak teruskan rawatan, aku pun dengan berat hati tinggalkan suamiku.. aku cium pipi dia semula.. dia senyum tgk aku.. aku rasa senyuman dia paling manis buat aku n aku takut bleh ker aku tgk senyuman tu lagi nanti... hanya Allah yang tau pedihnya hati aku..

Bila aku kuar saja dari wad separa kritikal tu, aku trus menangis x henti2.. aku trus call ibu aku n bgtau apa yg terjadi... ibu suh aku bersabar byk2.. aku hentikan panggilan tu sbb parent suami aku dah sampai.. waktu tu sedih sangat.. aku tak tau nk ckp apa dah.. mak abg trus baca yasin.. abah dia sugul sangat.. satu2nya anak lelaki mereka dalam keadaan mcm tu.. hati ibu mana yang tak sedih... namun dlm hati aku lagi pilu mengenangkan nasib aku n anak aku yang masih kecil.. yang masih belum bisa mengenal apa2.. mengenal atau mengingati wajah abah dia yang terlalu menyayanginya....

bersambung...

0 yang satu kepala ke tak satu kepala??: